19 Juni heb ik samen met een aantal vriendinnen bij Yume Sushi & Grill in Deventer gegeten. Ondanks dat ik er een aantal keer eerder heb gegeten, was de bediening nog nooit zo slecht.

Laten we beginnen met hetgeen wat het belangrijkst is: het eten.

De sushi is heerlijk. Ik heb hier sinds een personeelsfeest zo’n 6 keer gegeten en alle keren vond ik het ontzettend lekker. De sushirijst is lekker sticky, de vis is vers en alles wat niet glutenvrij is ziet er ook heerlijk uit. De sushi is rijk belegd en zeker niet onbelangrijk: ik word niet ziek.

De eerste keer dat ik er kwam kreeg ik netjes een lijst met alle sushi & grill gerechten. Hierop was doorgestreept wat ik NIET mocht hebben. De mensen die dit wel mochten konden alles bestellen via een tablet, ik via deze kaart. Dat voelde al goed, aangezien de medewerkers dus het verschil zagen. De eerste paar keer is dan ook aangegeven dat ik absoluut de mayonaise niet moest eten en ik kreeg een potje glutenvrije sojasaus. Plus! (Ook al lust ik geen soja-saus, het gaat om het idee).

De 19e echter, kreeg ik echt de rillingen. Meneer van de bediening – het leek een floormanager – kwam aan met hetzelfde lijstje. Hij zei: ”normaal doet mijn collega ‘de glutenvrije’, alleen die is er nu niet. Je mag ook geen ijs toch? Want daar zit melk in”. Eh……. fxck. Dan zakt je de moed echt in de schoenen en zou je hen het liefst even uitleggen wat gluten zijn. Maargoed, dat dúrf je dan niet ofzo? Een vriendin keek mij al aan.. als dat maar goed gaat….

Ik liet het voor wat het was en bestelde wat ik altijd eigenlijk bestel: warme groentes, zoet-zure komkommer, sushi met tonijn/zalm/avocado/mango, een beetje de basis. Het smaakte heerlijk en ik voelde me OK. Kreeg alleen nog een steek toen een meisje zei: ‘Het zijn dezelfde hoor’, toen ik vroeg of het de komkommer voor mij was of voor mijn vriendinnen..

Op de een of andere manier was de bediening deze avond echt slecht. Ze begrepen niet wat gin was, kwamen tot 4 keer toe vragen of wij een fles wijn hadden besteld (dit was niet zo), waren erg kortaf als je wat vroeg en vergaten continu ons drinken te geven. Ik weet niet wat er aan de hand was bij Yume woensdag, maar dat moet écht beter. De sushi smaakt goed en ik voel me OK maar als je continu moet wachten op je drinken en de mensen denken dat gluten melk is, dan is dat echt NIET oké.

Tip: Als je als restaurant glutenvrij aanbied, zorg dan ook dat dat het is en dát je er kennis van hebt. Je kunt mensen er ontzettend ziek mee maken en dan heb je een groot probleem. Er staat genoeg op internet, lees je in en wees een waardig restaurant. Ik zou het jammer vinden hier nooit meer te willen gaan eten omdat het personeel niet op de hoogte is. Zoek een moment en pak je personeel bij elkaar en licht hen in (dan moet je als eigenaar natuurlijk wel weten wat het inhoudt), kleine moeite, toch?

Voor mij was Yume altijd een restaurant dat ik bij iedereen aanraadde, nu begin ik echter te twijfelen. Hoe is jullie ervaring met Yume?

love, Annemiek

 

Write A Comment

Close